Сфера деятельности Computational Thinker
Материал из Letopisi.Ru — «Время вернуться домой»
Список всех страниц, которые содержат свойство Сфера деятельности со значением Computational Thinker.
- AgentCubes +
- Agentsheets +
- AlgoBlock +
- Algol +
- Alice +
- Analyze age-appropriate data +
- App Inventor +
- Basic +
- Blockly +
- Boxer +
- Break a problem into parts and identify ways to solve the problem +
- Break down problems into smaller parts, identify key information and propose solutions +
- Break problems into component parts, identify key pieces and use that information to problem solve +
- Cargo-Bot +
- CoffeeScript +
- Comparing advertisements, emails or websites from competing vendors by summarizing information into a table +
- Cospaces +
- Demonstrate an understanding of how automation works +
- Etoys +
- Explore or solve problems by selecting technology for data analysis +
- Find or organize data and use technology to analyze and represent it to solve problems and make decisions +
- Flip +
- GP +
- Gamefroot +
- Globaloria +
- Identify a problem and select appropriate technology tools to explore +
- Incorporating information from different sources to conduct a scientific experiment and report the results +
- Java +
- JavaScript +
- Josef +
- Karel +
- Karel++ +
- Kodu +
- Kumir +
- Lego Mindstorms +
- LogoBlocks +
- LogoWriter +
- Looking Glass +
- MOOSE Crossing +
- Mama +
- Microbit +
- Move the Turtle +
- NetLogo +
- PHP +
- Pascal +
- Pencil Code +
- Perl +
- Piktomir +
- Placing results from an academic or sports tournament into a spreadsheet to clarify standings and decide the need for playoffs +
- Pocket Code +
- Practice defining problems to solve by computing for data analysis, modeling or algorithmic thinking +
- Prolog +
- R (язык программирования) +
- Rapira +
- Scratch +
- Scratch/HowTo/Hackathon/Manual +
- Select effective technology to represent data +
- Smalltalk +
- Snap! +
- Squeak +
- Stagecast Creator +
- StarLogo +
- StarLogo Nova +
- StarLogo TNG +
- Stencyl +
- Tangible Programming Bricks +
- The Incredible Machine +
- Thunkable +
- UCB Logo +
- UbiCase +
- UbiCase/Scratch квест по Старой Пустыни +
- UbiPlace +
- Understand and explore basic concepts related to automation, patterns and algorithmic thinking +
- Understand how technology is used to make a task easier +
- Алгоритм +
- Битва Големов +
- Вероятностная модель +
- Владение универсальным языком программирования высокого уровня +
- Владение элементарными навыками формализации прикладной задачи +
- Вычислять расстояния на местности в стандартных ситуациях +
- Знает о о кодировании и декодировании данных +
- Знание алгоритмов поиска и сортировки +
- Знание основных алгоритмов обработки числовой и текстовой информации +
- Код +
- Кодировать и декодировать тексты по заданной кодовой таблице +
- Компиляция, кодирования, классификации, расчета, табулирование, аудита или проверки информации или данных +
- Лого +
- Оперировать понятиями, связанными с передачей данных +
- Описывать размер двоичных текстов +
- Осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости от конкретных условий +
- Осуществлять синтез как составление целого из частей +
- Осуществлять сравнение, сериацию и классификацию +
- ПервоЛого +
- Проектное обучение с Alice +
- Рекурсия +
- Создавать и преобразовывать модели и схемы для решения задач +
- Составить и записать алгоритм для конкретного исполнителя +
- Строить логическое рассуждение +
- Умеет документировать программы +
- Умеет работать с библиотеками программ +
- Умеет строить математические объекты информатики +
- Умение правильно выбрать математические методы и формулы для решения проблемы +
- Хакатон/Исполнитель Черепашка +
- Хакатон/Сочиняем сказки +
- Энциклопедия вычислительного мышления +