Обсуждение:ISTE standards for students (2017)/Table

Материал из Letopisi.Ru — «Время вернуться домой»
< Обсуждение:ISTE standards for students (2017)(Различия между версиями)
Перейти к: навигация, поиск
(Понятия)
(Компетенции)
 
Строка 4: Строка 4:
 
Материалы по цифровой грамотности и цифровым компетенциям - здесь собраны компетенции, извлеченные из разных источников - ФГОС, ISTE, TEL, OECD - можно обсуждать и добавлять новые источники, можно добавлять компетенции, которые в тех же ФГОС проедставлены на площадке представлены, но еще не извлечены как отдельные сущности. Форма доступна внутри категории [[:Category:ISTE_Standards]] Там сейчас около 150 сущностей.
 
Материалы по цифровой грамотности и цифровым компетенциям - здесь собраны компетенции, извлеченные из разных источников - ФГОС, ISTE, TEL, OECD - можно обсуждать и добавлять новые источники, можно добавлять компетенции, которые в тех же ФГОС проедставлены на площадке представлены, но еще не извлечены как отдельные сущности. Форма доступна внутри категории [[:Category:ISTE_Standards]] Там сейчас около 150 сущностей.
  
{{#ask: [[Category:ISTE_Standards]]  [[Возрастная категория::+]] | ?Возрастная категория | ?Сфера деятельности | }}
+
{{#ask: [[Category:ISTE_Standards]]  [[Возрастная категория::+]] | ?Возрастная категория | ?Сфера деятельности | format=filtered }}
 
+
  
 
== Понятия ==
 
== Понятия ==

Текущая версия на 17:55, 14 февраля 2019

[править] Компетенции

Материалы по цифровой грамотности и цифровым компетенциям - здесь собраны компетенции, извлеченные из разных источников - ФГОС, ISTE, TEL, OECD - можно обсуждать и добавлять новые источники, можно добавлять компетенции, которые в тех же ФГОС проедставлены на площадке представлены, но еще не извлечены как отдельные сущности. Форма доступна внутри категории Category:ISTE_Standards Там сейчас около 150 сущностей.

  Возрастная категория Сфера деятельности
Actively seek performance feedback from people 12
13
14
Empowered Learner
Analyze age-appropriate data 5
6
7
4
Computational Thinker
Appropriation (the ability to meaningfully sample and remix media content) 8 Global Collaborator
Arranging personnel information into an organizational chart 12 Innovative Designer
Articulate personal learning goals, select and manage appropriate technologies to achieve them 12
13
14
Empowered Learner
Ask questions, suggest solutions, test ideas to solve problems 4
5
6
7
Innovative Designer
Asking questions of a professor that help disambiguate a vague research assignment 12 Knowledge Constructor
Become familiar with age-appropriate criteria for evaluating digital content 5
6
7
4
Knowledge Constructor
Begin to transfer their learning to different tools or learning environments 8
9
10
11
Empowered Learner
Break a problem into parts and identify ways to solve the problem 4
5
6
7
Computational Thinker
Break down problems into smaller parts, identify key information and propose solutions 8
9
10
11
Computational Thinker
Break problems into component parts, identify key pieces and use that information to problem solve 12
13
14
Computational Thinker
Build a network of experts and peers within school policy 8
9
10
11
Empowered Learner
Categorizing emails into appropriate folders based on a critical view of the emails contents 12 Innovative Designer
Collaborate with a teacher to employ appropriate research techniques to locate digital resources 8
9
10
11
Knowledge Constructor
Collective intelligence 12 Global Collaborator
Communicate complex ideas clearly using various digital tools 12
13
14
Creative Communicator
Comparing advertisements, emails or websites from competing vendors by summarizing information into a table 12 Computational Thinker
Conducting effective preliminary information searches to help frame a research statement 10 Knowledge Constructor
Create digital artifacts to communicate ideas visuall 8
9
10
11
Creative Communicator
Create original works and learn strategies for remixing 8
9
10
11
Creative Communicator
Create original works or responsibly repurpose other digital resources into new creative works 12
13
14
Creative Communicator
Creating a data display to clarify the relationship between academic and economic variables 14 Creative Communicator
Creating a presentation slide to support a position on a controversial topic 12 Creative Communicator
Deciding the extent to which a collection of resources sufficiently covers a research area 12 Knowledge Constructor
Deciding what types of resources might yield the most useful information for a particular need 10 Knowledge Constructor
Demonstrate an ability to persevere and handle greater ambiguity as they work to solve open-ended problems 12
13
14
Innovative Designer
Demonstrate an understanding of how automation works 12
13
14
Computational Thinker
Demonstrate an understanding of the role an online identity plays in the digital world 8
9
10
11
Digital Citizen
Demonstrate an understanding of what personal data is 8
9
10
11
Digital Citizen
Demonstrate an understanding of what personal data is and how to keep it private and secure 12
13
14
Digital Citizen
Demonstrate an understanding that technology is all around them and the importance of keeping their information private 4
5
6
7
Digital Citizen
Demonstrate and advocate for an understanding of intellectual property with both print and digital media 12
13
14
Digital Citizen
Demonstrate and advocate for positive, safe, legal and ethical habits 12
13
14
Digital Citizen
Demonstrate and encourage respect for intellectual property 8
9
10
11
Digital Citizen
Demonstrate perseverance when working to complete a challenging task 4
5
6
7
Innovative Designer
Demonstrate perseverance when working with open-ended problems 8
9
10
11
Innovative Designer
Designing a flyer to advertise to a distinct group of users 12 Creative Communicator
Determine their role on a team to meet goals, based on their knowledge of technology and content 12
13
14
Global Collaborator
Develop a plan to address a complex global issue 10 Digital Citizen
Develop learning goals in collaboration with an educator, select the technology tools to achieve them 8
9
10
11
Empowered Learner
Distinguishing a clear, concise and topical research question from poorly framed questions 10 Knowledge Constructor
Distributed cognition 10 Empowered Learner
Editing and formatting a document according to a set of editorial specifications 12 Creative Communicator
Efficiently browsing one or more resources to locate pertinent information 10 Knowledge Constructor
Engage in a cyclical design process to develop prototypes 8
9
10
11
Innovative Designer
Engage in a design process and employ it to generate ideas 12
13
14
Knowledge Constructor
Engage in a design process to develop, test and revise prototypes 12
13
14
Innovative Designer
Evaluate how well a solution meets specified criteria 7
8
9
Digital Citizen
Evaluating whether a database contains appropriately current and pertinent information 12 Knowledge Constructor
… следующие результаты

[править] Понятия

Материалы по понятиям цифровой грамотности - здесь собраны понятия, извлеченные из разных источников - ФГОС, ISTE, TEL, OECD - около 40 сущностей. Категория:Понятие

  Возрастная категория Сфера деятельности
Ccna 25 Global Collaborator
UGC 14 Creative Communicator
Абстракция
Агент 10 Empowered Learner
Global Collaborator
Агент сетевого сообщества
Агентное моделировавание для рассказывания историй
Агентное моделирование
Агентство ЮНПРЕСС
Агенты NetLogo
Алгоритм 7 Computational Thinker
Алгоритмы
Алгоритмы и исполнители
Бюджет
Вероятностная модель 14 Computational Thinker
Викиномика
Воспитание
Генетический алгоритм
Геоинформатика
Геоинформационная система
График
Деньги
Диаграмма 14 Innovative Designer
Достопримечательность
Законы логики
Зона ближайшего развития
Интернет 10 Empowered Learner
Digital Citizen
Информация 14 Knowledge Constructor
Исполнитель 6
5
Empowered Learner
Код 8 Computational Thinker
Коллаборация 10 Global Collaborator
Коллективный разум 10 Global Collaborator
Компетентность
Компьютерная игра 4
5
6
Innovative Designer
Критическое мышление 13 Knowledge Constructor
Лексика
Модель 14 Knowledge Constructor
Innovative Designer
Модель/Понятие модели
Обмен 10 Global Collaborator
Определение понятия лексика
Педагогические понятия
Персональные данные 10 Digital Citizen
Программирование
Рекурсия 12 Computational Thinker
Сетевой этикет 8 Digital Citizen
Совместная деятельность 10 Global Collaborator
Стереотип
Суждения
Сюррелизм 15
Таблица 14 Innovative Designer
Техносфера 14 Global Collaborator
… следующие результаты

[править] Средства обучения

Категория материалов по средам обучения программированию и там около 80 разных языков. Можно и нужно добавлять языки, обсуждать и добавлять свойства, которых не хватает. Можно внутри свойств делать добавления и изменения. "Языка программирования" создается или редактируется при помощи формы. Форма доступна внутри категории: Категория:Язык_программирования

  Возрастная категория Сфера деятельности
AgentCubes 10
11
12
13
14
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Computational Thinker
Creative Communicator
Global Collaborator
Agentsheets 13
14
15
Empowered Learner
Knowledge Constructor
Computational Thinker
AlgoBlock 8
9
10
Empowered Learner
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Computational Thinker
Creative Communicator
AlgoBrix 4
5
6
Empowered Learner
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Algol 16 Computational Thinker
Alice 12
13
14
Empowered Learner
Innovative Designer
Computational Thinker
App Inventor 9
10
11
12
Empowered Learner
Computational Thinker
AppLab 9
10
11
12
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Basic 12 Computational Thinker
Beetle Blocks 5
6
7
8
Empowered Learner
Innovative Designer
Creative Communicator
Global Collaborator
Blockly 9
10
11
Empowered Learner
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Computational Thinker
Boxer 9
10
Computational Thinker
Cargo-Bot 10 Computational Thinker
Codemoji 7
8
9
Innovative Designer
CoffeeScript 10
11
12
Computational Thinker
Cospaces 8
9
10
Innovative Designer
Computational Thinker
Global Collaborator
Etoys 9
10
Empowered Learner
Innovative Designer
Computational Thinker
Flip 12 Empowered Learner
Computational Thinker
GP 14 Empowered Learner
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Computational Thinker
GameBlox 10
11
12
Empowered Learner
Creative Communicator
Global Collaborator
GameSalad 8
9
10
Innovative Designer
Gamefroot 13
14
15
Innovative Designer
Computational Thinker
Globaloria 10
11
12
13
Empowered Learner
Innovative Designer
Computational Thinker
Creative Communicator
Gnuplot 18 Innovative Designer
Greenfoot 12 Innovative Designer
HyperCard 11
12
13
Innovative Designer
Java 25 Computational Thinker
JavaScript 25 Computational Thinker
Global Collaborator
Josef 8
9
10
Computational Thinker
Karel 8
9
10
Empowered Learner
Computational Thinker
Karel++ 10 Computational Thinker
Kodu 8
9
10
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Computational Thinker
Kumir 11
12
13
14
Computational Thinker
Lego Mindstorms 8
9
10
Empowered Learner
Innovative Designer
Computational Thinker
LogoBlocks 9
10
Empowered Learner
Computational Thinker
LogoWriter 8
9
10
Empowered Learner
Innovative Designer
Computational Thinker
Looking Glass 12
13
14
Empowered Learner
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Computational Thinker
Creative Communicator
Global Collaborator
MOOSE Crossing 10
11
12
Empowered Learner
Computational Thinker
Creative Communicator
Global Collaborator
Mama 13
14
Knowledge Constructor
Innovative Designer
Computational Thinker
Microbit 10 Computational Thinker
Move the Turtle 12 Empowered Learner
Computational Thinker
NetLogo 12
13
14
Empowered Learner
Innovative Designer
Computational Thinker
Creative Communicator
Global Collaborator
NetsBlox 10
11
12
13
14
Empowered Learner
Knowledge Constructor
Creative Communicator
Global Collaborator
PHP 25 Computational Thinker
Pascal 13 Computational Thinker
Pencil Code 9
10
11
12
Empowered Learner
Innovative Designer
Computational Thinker
Global Collaborator
Perl 17
18
Innovative Designer
Computational Thinker
Piktomir 4
5
6
Computational Thinker
Pocket Code 8
9
10
Empowered Learner
Computational Thinker
Prolog 13
14
25
Computational Thinker
… следующие результаты
Персональные инструменты
Инструменты